ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2016

Για το «brand name» της Αριστεράς ρε γαμώτο...


Ferrari 2 σε 1, για όλα τα γούστα
όταν οι μαρκετίστες κάνουν πολιτική
(ένας σχολιασμός στο άρθρο «H Αριστερά πρέπει να ανακτήσει το όνομά της»)

Πολλοί συγχέουν το branding με το marketing.
Το Branding αναφέρεται στη στρατηγική μιας εταιρείας ενώ το marketing στις τακτικές που θα ακολουθηθούν για να εφαρμοστεί αυτή η στρατηγική. Έτσι λοιπόν το branding προηγείται του marketing. Και είναι μία διαδικασία δυναμική και μη-γραμμική. Είναι η ομπρέλα!
Το Marketing είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να αγοράσουν ένα προϊόν/υπηρεσία, ενώ το Branding είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να συνδέονται με ένα προϊόν/υπηρεσία, που κάνει τους ανθρώπους να θυμούνται ένα προϊόν/υπηρεσία, που κάνει τους ανθρώπους να εμπιστεύονται μία εταιρεία, που κάνει τους ανθρώπους fun μιας εταιρείας.
(Δήμητρα Ζερβάκη, ειδική σε θέματα General Manager & Business Coach, συμβουλεύει, εκπαιδεύει και μανατζάρει brands ώστε να βρουν το δικό τους VANTAGE ANGLE, τη δική τους ιδανική οπτική γωνία δράσης)

Ως ειδικός στο θέμα, ο Στάθης Σταυρόπουλος γράφει τις απόψεις του για το πως θα πρέπει να διασωθεί το “brand name” της Αριστεράς. Για να σχεδιάσει την “ομπρέλα” που περιγράφει η Δήμητρα Ζερβάκη, ακολούθησε την συμβουλή του γνωστού Νομπελίστα συγγραφέα John Steinbeck «Οι Ιδέες είναι σαν τα κουνέλια. Παίρνετε ένα ζευγάρι, μαθαίνετε πώς να το διαχειρίζεστε και πολύ σύντομα έχετε μία δωδεκάδα!»

Ο μαρκετίστας της ΛΑΕ, δεν δυσκολεύτηκε να διαλέξει τα δυο κουνέλια: ο αντιτσιπρισμός και ο πατριωτισμός «ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν». Για να γίνει η συνεύρεσή του ζευγαριού γόνιμη και παραγωγική απαιτείται και μια άλλη ιδέα, είναι η «προδοσία». Είναι εκείνη που δίνει την ψυχή στο branding για το  προϊόν/υπηρεσία , όπως το προσδιορίζει ο Στάθης: « το μέτωπο της Αριστεράς που να φθάνει έως την πατριωτική δεξιά». Αρκετά ψαγμένη έκφραση!

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε σε απλά ελληνικά είναι ότι η Αριστερά ως consortium θα πρέπει να φροντίσει ώστε να μαζέψει γύρω της και μερικούς μαϊντανούς από την πατριωτική δεξιά για να μεγαλώσει την πελατεία της. Αν εσείς αντιλαμβάνεστε κάτι άλλο, θα θέλαμε πολύ να το μάθουμε.

Με τους όρους της αγοραίας πολιτικής που διαμορφώνουν την πολιτική σκηνή, μοιάζει πιασάρικο το project του Στάθη για την “ομπρέλλα”, η οποία, όπως μας πληροφορεί στο τέλος του κειμένου, θα συστεγάσει το consortium των: «ΛΑΕ, Πλεύση Ελευθερίας, Σχέδιο Β’ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ».

Υπάρχει βέβαια και η “δημιουργική ασάφεια” για να έχει suspense το story. Η πατριωτική δεξιά δεν κατονομάζεται στο κείμενο. Όμως το “σχέδιο” είναι γνωστό και παλαιό: Όπως ακριβώς προέκυψαν την τελευταία στιγμή οι ΑΝΕΛ και οδήγησαν στην συγκρότηση της κυβέρνησης “εθνικής σωτηρίας” του Αλέξη Τσίπρα με τον Πάνο Καμμένο.

Ο συντάκτης του project είναι κάπως βιαστικός. Πρώτα' απ' όλα θα πρέπει να συμφωνήσουν οι μέτοχοι του consortium, τους οποίους αναφέρει ονομαστικά. Πράγμα που δεν φαίνεται πιθανόν. Όμως ακόμα και αν συμφωνήσουν, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι το εγχείρημα θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, ούτε καν αθροιστικά. Όμως μην μπερδευόμαστε, αυτά τα ζητήματα είναι αντικείμενο άλλων“ειδικοτήτων”, και όχι της ειδικότητας του Στάθη...


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ