ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

9 Μαΐου, η πρώτη Γιορτή της Κάνναβης


Η πρώτη Γιορτή της Κάνναβης θα είναι μια συγκέντρωση διεκδίκησης και διαμαρτυρίας, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 9 Μαΐου, από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τη 1 το βράδυ, στην πλατεία Συντάγματος στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας δράσης Global Marijuana March.
Ενημέρωση, δρώμενα και μουσική από τους: Direct Connection soundsystem, Fleck, Mucha Trela, Swingueira live percussion, Ν.Ο.Ε., Vlastur, Dub Riots, Big Shine, Rankin Johnny, Sunjaman, Junior X, Ntavelis, A@H2O, DJ Liahn, Bwana, DJ Seou, Selector Nesta, Sissy Stardust & Crystal Zero, Mc Bredda Ahmed Ali.


Με αφορμή την πρώτη γιορτή της κάνναβης στην πλατεία Συντάγματος στις 9 Μαΐου, η «Εποχή» συνομιλεί με τον ψυχίατρο του Ελευθεριακού Συνδέσμου Απεξάρτησης (ΕΛΕΥ.ΣΥΝ.Α), Γιώργη Οικονομόπουλο. Μέσα από τη συζήτηση ο γιατρός αποσαφηνίζει τις κοινωνικές προκαταλήψεις που επικρατούν για το φυτό και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα. Η κάνναβη προκαλεί λιγότερες επιπλοκές στον ανθρώπινο οργανισμό σε σχέση με το νόμιμο ναρκωτικό, το αλκοόλ, σύμφωνα με τον ίδιο, αλλά και πέρα από τη ψυχαγωγική χρήση της, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη στην ιατρική και στη βιομηχανία. Πρώτα από όλα, όμως, όπως τονίζει καθ’ όλη τη διάρκεια ο Γιώργης Οικονομόπουλος, στόχος είναι η μείωση της βλάβης του χρήστη από το καθεστώς του παράνομου εμπορίου.


Τη συνέντευξη πήρε η Τζέλα Αλιπράντη

- Νομίζω πως αξίζει να αναφερθούμε μία ακόμη φορά στις θέσεις του αντιαπαγορευτικού κινήματος, καθώς ακόμα υπάρχουν προκαταλήψεις και παρανοήσεις.

Οι αντιαπαγορευτικές εκδηλώσεις γίνονται με πρωταρχικό στόχο τη μείωση της βλάβης του χρήστη που είναι αποτέλεσμα της υπάρχουσας απαγορευτικής πολιτικής. Μείωση της βλάβης σημαίνει προστασία της υγείας των χρηστών, η οποία δεν προστατεύεται με το μη έλεγχο της ποιότητας των προϊόντων που καταναλώνονται. Σ’ αυτήν την έλλειψη ελέγχου οφείλονται και οι περισσότερες ζημιές που προκαλούν τα ναρκωτικά. Ζητάμε, επίσης, την προστασία της υγείας της κοινωνίας, δηλαδή να μειωθεί η εγκληματικότητα από το παράνομο εμπόριο που δημιουργείται ακριβώς λόγω της απαγόρευσης. Ούτε η οικονομία της χώρας προστατεύεται με την υπάρχουσα νομοθεσία, γιατί τα έξοδα της δίωξης είναι δυσανάλογα με την πραγματικότητα, ενώ αντίθετα θα μπορούσαν να υπάρξουν έσοδα από τη νόμιμη φορολόγηση των προϊόντων και αναφερόμαστε ειδικά στην κάνναβη. Πρέπει να διασωθεί η αλήθεια, δεν πρόκειται για ναρκωτικό, αλλά για θεραπευτικό βότανο. Δεν έχει σημειωθεί ποτέ στην ιστορία θάνατος από τη χρήση της, σε αντίθεση με το νόμιμο αλκοόλ.

- Φέτος αποφασίσατε να διοργανώσετε την πρώτη γιορτή της κάνναβης και μάλιστα στην πλατεία Συντάγματος. Ποιος είναι ο στόχος σας;    
Θέλουμε να μιλήσουμε πιο ανοιχτά για το ζήτημα και να δείξουμε τη μαζική μας παρουσία από όλη την Ελλάδα. Πρέπει να πληροφορηθεί ο κόσμος ότι δεν πρόκειται για ένα ναρκωτικό, αλλά για ένα βότανο με ιατρικά οφέλη. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται πως υπάρχουν περίπου 1.000.000 χρήστες κάνναβης στην Ελλάδα. Δεν μπορεί αυτοί οι άνθρωποι να καταφεύγουν στο παράνομο εμπόριο και να κινδυνεύει η υγεία τους από τα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται σε ένα φυτό, που κατά τα άλλα δεν θα τους έβλαπτε αν ήξεραν τι καταναλώνουν.

Η θεραπεία πρέπει να είναι επιλογή

- Στην υπάρχουσα νομοθεσία για τα ναρκωτικά γενικότερα που έγκειται το πρόβλημα κατά τη γνώμη σας;

Όπως αναφέρουμε και στην επιστολή που στείλαμε στον πρωθυπουργό, η υπάρχουσα νομοθεσία γεμίζει τις φυλακές, αυξάνει το εγκληματικό εμπόριο, φτιάχνει προθαλάμους στην ηρωίνη και δεν προβλέπει καμία σοβαρή θεραπεία. Η γραμμή είναι ή θεραπεία ή φυλακή, οι περισσότεροι δηλαδή που πηγαίνουν στα αποτοξινωτικά κέντρα είναι μετά από σύλληψη για να έχουν ένα καλό χαρτί στο δικαστήριο. Αυτό δεν είναι θεραπεία, η θεραπεία πρέπει να είναι επιλογή και τότε μόνο μπορεί να έχει επιτυχία.

- Εσείς τι αντιπροτείνετε;
Πρώτον, η νομιμοποίηση της κάνναβης. Δεν εννοούμε απλά την αποποινικοποίηση της χρήσης, γιατί αυτό σημαίνει πως σε συλλαμβάνουμε όταν έχεις ποσότητα για προσωπική χρήση και σε αφήνουμε ελεύθερο. Αυτή η λογική δεν εξαλείφει την παράνομη αγορά και τον προθάλαμο της ηρωίνης. Πρακτικά, με τη νομιμοποίηση της κάνναβης αποφεύγουμε και την εμπορευματοποίησή της, προωθώντας την αυτοκαλλιέργεια για προσωπική χρήση, όπως γίνεται παραδείγματος χάριν στην Ουρουγουάη, που σου επιτρέπει ο νόμος να καλλιεργήσεις μέχρι έξι δενδρύλλια. Υπάρχουν και τα social cannabis club που επιτρέπει σε μια ομάδα ανθρώπων να έχουν μαζί μέχρι κάποια δένδρα, πάλι για προσωπική χρήση. Από εκεί και πέρα, το κράτος θα μπορούσε να έχει δικά του coffee shops, όπου θα φορολογεί το προϊόν. Αυτό, όμως, που ενδιαφέρει εμένα περισσότερο είναι η χρήση της κάνναβης για ιατρικούς λόγους. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία πολλών ασθενειών, κυρίως νευρολογικές, σκλήρυνση κατά πλάκας, Πάρκινσον, δυστονία, ακόμα και για ψυχώσεις παρά τις κατηγορίες που έχει δεχθεί σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι δυνατόν να σε σπρώχνουν στην παράνομη αγορά για να βρεις το φάρμακό σου.

- Συνήθως της καταλογίζεται, όμως, μια σύνδεση με την εμφάνιση ψυχώσεων.
Ναι, πέρα από τα παραμύθια πως μειώνει τα σπερματοζωάρια έχει ακουστεί πως επιτείνει και οξύνει τις ψυχώσεις ή ότι μπορεί να σου προκαλέσει ψυχωτικόμορφο σύμπτωμα, δηλαδή έχει τη μορφή ψύχωσης χωρίς να είναι, π.χ. παραισθήσεις, άγχος κ.τ.λ. Αυτό είναι αποτέλεσμα της περιεκτικότητας της κάνναβης σε THC, το μόνο ψυχότροπο συστατικό που περιέχει μέσα σε 80. Αν έχει υψηλή περιεκτικότητα μπορεί να σου προκαλέσει τέτοια συμπτώματα. Αυτό οφείλεται πάλι στο καθεστώς παρανομίας που επικρατεί και σε εμποδίζει να ξέρεις τι καταναλώνεις. Στο Κολοράντο π.χ που είναι νόμιμη η ψυχαγωγική χρήση έχουμε μείωση αυτών των επεισοδίων γιατί ξέρουν τι καταναλώνουν, καθώς διαλέγουν το προϊόν με την περιεκτικότητα σε THC που επιθυμούν.

Η ακινδυνότητα της κάνναβης

- Τα παραδείγματα γενικά των άλλων χωρών που αποποινικοποίησαν την κάνναβη, τι μας δείχνουν;

Πάρα πολλές χώρες έχουν αποποινικοποιήσει τη χρήση της κάνναβης, ενδεικτικά αναφέρω Ισπανία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ελβετία, πολιτείες των ΗΠΑ κτλ. Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση της εγκληματικότητας, αλλά και η μείωση της χρήσης της κάνναβης, δεν υπάρχει άλλωστε και η έλξη στο απαγορευμένο, που παίζει ρόλο, ιδίως σε μικρότερες ηλικίες. Φυσικά, τα πρώτα χρόνια σε μια χώρα που νομιμοποιείται η κάνναβη έχουμε αύξηση, αλλά στην πορεία μειώνεται η χρήση και ειδικά στη νεολαία. Εμείς λέμε, λοιπόν, ναι στην βιομηχανική κάνναβη για την ανάπτυξη της οικονομίας, ναι στην ιατρική κάνναβη για την ανάπτυξη της θεραπείας και ναι στη ψυχαγωγική κάνναβη με ασφάλεια ως πρόληψη απέναντι στη χρήση τοξικών ουσιών, όπως αλκοόλ, ψυχοφάρμακα κτλ. Βάσει ερευνών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας η επικινδυνότητα του καπνού και του αλκοόλ δεν συγκρίνεται με την ακινδυνότητα της κάνναβης.

- Θεωρείτε ότι με την τωρινή κυβέρνηση μπορεί να αλλάξει η νομοθεσία και να προχωρήσει η Ελλάδα στη νομιμοποίηση της κάνναβης;
Το 2010 είχαμε συγκεντρώσει χίλιες υπογραφές για την αποποινικοποίηση της χρήσης και τη νομιμοποίηση της κάνναβης, ανάμεσά μας ήταν και οι κκ. Τσίπρας, Παπαδημούλης, Κοροβέσης, Μπανιάς και άλλοι πολλοί του ΣΥΡΙΖΑ. Και ο υπουργός Δικαιοσύνης, κ. Παρασκευόπουλος, έχει φιλελεύθερη στάση στο θέμα των ναρκωτικών από παλιά. Αλλιώς είναι τα πράγματα, όμως, όταν είσαι αντιπολίτευση και αλλιώς όταν είσαι κυβέρνηση, τώρα έχουν πολύ σοβαρά ζητήματα να λύσουν. Πιστεύουμε, βέβαια, πως κάποια μέτρα μπορούν να παρθούν άμεσα, όπως είναι η αποποινικοποίηση της χρήσης και να σταματήσει πια αυτή η παραπληροφόρηση που επικρατεί για το φυτό και τους χρήστες του.

9 σχόλια :

  1. 9 ΜΑΗ...

    Δεν θα αντιδικήσω για το αν είναι ή όχι σύμπτωση.
    Αλλά όπως και να το κάνουμε,δείχνει τις προτεραιότητες μερικών..."αριστερών"

    Μετά όλοι δηλώνουν αντιφασίστες.

    Την μέρα που πρέπει να προωθούμε και να προστατεύουμε την συλλογική μνήμη για την Αντιφασιστική Νίκη Των Λαών,από το μελάνι της αστικής διαστρέβλωσης και την προσπάθεια υποβάθμισης(γιατί πονάει τους θιασώτες της θεωρίας των δύο άκρων αυτή η μέρα και γενικά η μνήμη και τους πονάει ιδιαίτερα αφού αυτοί οι ίδιοι είναι η μήτρα του φασισμού),κάποιοι θα σκάνε μπάφους στην πλατεία... βοηθώντας στη λήθη και την απονοηματοδότηση.

    Άριστες υπηρεσίες...είτε εκούσιες είτε ακούσιες...

    Και μετά κλαψουρίζουν γιατί φυτρώνουν γύρω τους φασίστες...
    Και μετά βγάζουν πύρινους "αριστερούς" λόγους σε αμφιθέατρα...

    Αηδία.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι πίνεις και δεν μας δίνεις;

      Διαγραφή
    2. @7:34 π.μ.

      Ουγκ!!

      Αυτό είναι η απάντηση που μπόρεσες να δώσεις σε αυτό που έγραψα.
      Δεν εκπλήσσομαι,ουσιαστικά αυτό περιέγραφε το σχόλιο μου.Η υποβάθμιση της συλλογικής μνήμης.Η οποία φτάνει στο σημείο όποιος μιλάει για αυτή,να είναι ο μη κανονικός που "πίνει και δεν μας δίνει".
      Δυστυχώς,αυτή είναι η ικανότητα των εναπομείναντων εγκεφαλικών σου κυττάρων...

      υ.γ εμένα πάντως δεν με νοιάζει τι είναι αυτό που πίνεις και ούτε θέλω να μου δώσεις.
      Την πραγματικότητα την αντιμετωπίζω όπως είναι.
      Αν δεν άντεχα την πραγματικότητα,απλά θα αυτοκτονούσα,δεν θα "νέκρωνα" καθημερινά απλά και μόνο τον εγκέφαλο μου για να μη νιώθω,θα νέκρωνα όλο μου το σώμα.Εξάλλου με ζωντανό εγκέφαλο και παράλυτο σώμα συνεχίζεις να είσαι άνθρωπος(ακόμη και επιστήμονας),με νεκρό όμως εγκέφαλο είσαι νεκρός...ακόμη και αν τρεκλίζεις...




      Διαγραφή
    3. - Μετά την "συλλογική μνήμη" έρχεται η "συλλογική ευθύνη"...

      Διαγραφή
  2. έχουν λήξει τα θέματα προ πολλού.

    α)είναι ταυτισμένο με την κοινωνική παραίτηση. Απόλυτα. "Πίνω μπάφους και παίζω pro, για όλα τ άλλα αδιαφορώ". Να βγάλουμε παράνομο και το pro θα σου πει κάποιος αν είναι έτσι, αλλά θα είναι βλακεία επιχείρημα. Η τεχνολογία και το gamming δεν είναι το ίδιο.

    β)είναι απόλυτα επικίνδυνο για την ψυχική υγεία. Απόλυτα καταστροφικό. Το ξέρουμε όλοι, ή αρκετοί, έχουμε ακούσει απο κολλητό, "μαλάκα, ποτέ ξανά, με κυνηγάνε οι τοίχοι, ήμουν σίγουρος θα πεθάνω". Οι έρευνες που λέει είναι απόλυτα αντιεπιστημονικές, απόλυτα υποβολιμαίες για την ελάφρυνση των κρατικών προυπολογισμών από την αντιμετώπιση της εξάρτησης. Αυτά που λέει για το THC είναι χαζομάρες, να διαλέγει ο καθένας λέει πόσο θα σαλτάρει, αφού μια ζωή με αξιοπρέπεια και συλλογικά πρότυπα δεν θα έχει.

    Η καθυστέρηση στην θεμιτή ιατρική χρήση, μαλακίες τύπου ΚΝΕ και φλερτάρισμα με την καταστολή του χρήστη, αδυναμία κινήματος μαζών ενάντια στο κοινωνικό πρόβλημα και θέμα δημόσιας υγείας και όχι σε κάποιο ατομικό ιατρικό πρόβλημα, είναι υπαρκτά θέματα.

    Δεν μπορεί όμως να γίνονται άλλοθι για την προβολή του ατομισμού σαν cool και του συλλογικού σαν "έλα και συ τώρα, κολλημένε".

    Καλά, την χυδαιότητα της ημερομηνίας δεν την σχολιάζω.

    "κάποιος σύντροφος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο καπνός, το ποτό και πολλά άλλα στην κοινωνία μας είναι εξίσου και περισσότερο επικίνδυνα. Όμως έχουν άλλη αντιμετώπιση από τις κρατικές πολιτικές. Έχεις αναρωτηθεί το γιατί;

      Για την "κοινωνική παραίτηση" και τον "ατομισμό" έχεις αναρωτηθεί αν οι πρακτικές της αριστεράς είναι πολύ μεγαλύτερες;

      Διαγραφή
  3. Ρε είσαστε με τα καλά σας;
    Τι πατερναλιστικές απόψεις για την κοινωνία είναι αυτές; Τί θα πεί "είναι ταυτισμένο με την κοινωνική παραίτηση" Τί σχέση έχει ο αντιφασισμός, έχεις την πατέντα για την ημερομηνία;
    Ποιός σας δίνει το δικαίωμα να κρίνετε τί κάνει ο άλλος με το σώμα του; Σας ενόχλησε; Aφού δεν σας ενόχλησε τί ασχολείστε μαζύ του; Αυτός ασχολείται μαζύ σας; Αυτό δεν είναι φασισμός;
    Άντε πιά, συντηρητικούρες... Μετά με τί θα έχετε πρόβλημα; Με το γάμο των ομοφυλοφίλων;
    Θέλετε μια Ελλάδα και μιά Αριστερά αγέλαστη, γραφειοκρατική, γκαντεμιασμένη και γρουσούζα. Ένα έχω να σας πώ: Η πολλή ιδεολογία βλάπτει σοβαρά την υγεία , αγαπήστε τη ζωή και τον εαυτό σας, το αξίζετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες τα αγάπη μου. Αντιφασιστικές νικες και βλακείες να ουμε. Η φάση είναι φου και άραγμα με κιθαρίτσα καιτσ. Τι είμαστε τίποτα γραφειοκράτες μουρόχαβλοι να τρέχουμε σε πολιτικές διαδικασίες; Peace, Love, Unity, Communism.


      Διαγραφή
    2. Αφού ρε φίλος δεν έχω δικαίωμα να κρίνω τι κάνει ο άλλος με το σώμα του, γιατί και εσύ δεν καλείς για την απελευθέρωση όλων των ναρκωτικών; Με πιο δικαίωμα κρίνεις τον κοκάκια, τον ηρωινομανή, τον σπινταρισμένο και περιορίζεσαι μόνο στον μπάφο;

      Ακόμα ακόμα, γιατί δεν καλείς στην κατάργηση των αερόσακων, των ζωνών ασφαλείας και του κράνος; Θα μου περιορίσεις την ελευθερία να οδηγάω όπως γουστάρω;

      Το θέμα δεν είναι απλώς και ξέχωρα η απαγόρευση ή όχι, είναι τι γνώμη καταρχήν έχεις για τη μαστούρα, ανεξαρτήτως είδους. Όπως δεν θέλω τον απογοητευμένο να μπεκροπίνει για να θολώνει το μυαλό, έτσι δεν τον θέλω να μαστουριάζει. Τον θέλω δίπλα μου με ξεκάθαρο μυαλό και διαυγή οπτική της κοινωνίας, ειδάλλως δεν αξιζω να ονομάζω αριστερό και προοδευτικό άνθρωπο όχι αυτόν, αλλά εμένα τον ίδιο.

      Όσο για την ημερομηνία, δεν είδα να γράφεις κάτι της προκοπής. Τη στιγμή που το αυγό του φιδιού έχει πλέον εκκολαυθεί και τα φιδάκια τριγυρίζουν στις γειτονιές μας εσύ επιλέγεις να συνδέσεις την επέτειο της αντιφασιστικής νίκης με τον μπάφο. Μπράβο, του χρόνου μήπως θα οργανώσεις και καμία (α λα ΣΚΑΙ) εκδρομή να σου ποτίσουμε και την φυτεία;

      Διαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ