ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Για την “ανατροπή του πολιτικού συστήματος” ρε γαμώτο!

(μια απάντηση στο άρθρο του Ρούντι ΡινάλντιΗ σημασία του πολιτικού αγώνα”)

Δεν είναι ο λογότυπος της ΝΔ αλλά της ΣΠΙΘΑΣ!...
Του Γιάννη Γρηγορίου

Συνήθως σε περιόδους που εκδηλώνεται έντονα η κρίση της Αριστεράς, εμφανίζονται διευρυμένες αποστρατεύσεις και διασπάσεις. Όμως, μερικές φορές παρατηρούνται και περίεργες συμπορεύσεις. Σήμερα η ΚΟΕ και το ΔΗΚΚΙ, αν και έχουν τελείως διαφορετικές καταβολές ταλανίζονται από παρεμφερή διλήμματα και ακολουθούν παράλληλες πορείες, ταλαντεύονται ανάμεσα στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και την ΣΠΙΘΑ. Για το ΔΗΚΚΙ ήταν αναμενόμενο. Εξάλλου, μόλις ανακοινώθηκε δημοσίως η συγκρότηση της ΣΠΙΘΑ υπήρξαν αμέσως διαρροές μελών του προς τα εκεί. Για την ΚΟΕ όχι και τόσο...

Αυτή αδιέξοδη πολιτική της ΚΟΕ γίνεται άμεσα αντιληπτή στο άρθρο του Ρούντι Ρινάλντι με τον τίτλο "Η σημασία του πολιτικού αγώνα" που δημοσιεύτηκε στο “δρόμο” και αναδημοσιεύτηκε σε αρκετές αριστερές ιστοσελίδες.

Αν για το ερώτημα που θέτει ο Ρ.Ρ.: “Γιατί η Αριστερά δεν στοχεύει το πολιτικό σύστημα;” καταφεύγει για να αναζητήσει την επαναστατική απάντηση, σε ένα πρώην υπουργό του Μητσοτάκη, στον γίγαντα της αριστερής σκέψης και στον ογκόλιθο της αντισυστημικής πολιτικής πρακτικής τον Μίκη Θεοδωράκη, τότε κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας!

Πράγματι χρειάζεται κανένας να είναι ιδιαίτερα σχολαστικός για να ανακαλύψει στην πολιτικά ασυνάρτητη σκέψη του άρχοντα της ΣΠΙΘΑΣ, σοβαρά επιχειρήματα κριτικής για την Αριστερά. Αν κάποιος  δεν διαθέτει την σχολαστικότητα του Ρ.Ρ., στην πρώτη του προσέγγιση της ΣΠΙΘΑΣ, θα συναντήσει άλλα πράγματα που έχουν σχέση με την Αριστερά από αυτά που ανακάλυψε ο Ρ.Ρ. Ένα από τα πρώτα πράγματα  που προβάλλεται  εμφανώς στην ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ είναι για παράδειγμα, το θέμα της “ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ”:  

Η “σκέψη” του Μίκη είναι το κουτί της Πανδώρας και από εκεί μπορεί να βγάλει ο καθένας ότι θέλει, γιαυτό δεν θα ασχοληθούμε σοβαρά με τα επιχειρήματά του, στα οποία αποδίδει μεγάλη σπουδαιότητα ο Ρ.Ρ. Όσο για το ζήτημα της ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ απέναντι στο οποίο ο Ρ.Ρ. έχει ερμητικά κλειστά τα μάτια του (γιατί άραγε;) , δεν περιμέναμε πράγματι να μάθουμε πόσο σημαντικό είναι από την σκέψη του μεγάλου άρχοντα Μίκη!

Όμως δεν είναι το μοναδικό ζήτημα μπροστά στο οποίο ο Ρ. Ρ. κλείνει τα μάτια του. Παρακάτω διαπιστώνει ορθά ότι: “Η Αριστερά, με έναν τρόπο, ήταν μέσα στο κοινωνικό συμβόλαιο, σαν έλασσον τμήμα του πολιτικού συστήματος. Το νομιμοποίησε και δεν το πολέμησε.” Στην συνέχεια, όταν προσπαθεί να εξηγήσει την ενσωμάτωση της αριστεράς στον πολιτικό σύστημα, χάνει την ουσία του θέματος και πετάει την μπάλα έξω από το γήπεδο! Γράφει λοιπόν:
Έτσι είχαμε: α) συμπόρευση με τον οικονομισμό του συνδικαλιστικού κινήματος β) προβολή μιας Αριστεράς των δικαιωμάτων και φιλοευρωπαϊκής γ) ήταν μια Αριστερά πολύπλευρα σχετιζόμενη με διάφορες συντεχνίες (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, πανεπιστημιακοί). Σε αυτές τις τρεις εκδοχές η Αριστερά ήταν μέσα στο πολιτικό σύστημα και μπόρεσε να συνυπάρχει –και όχι να αντιπαλεύει– με τις καθαρόαιμες αστικές δυνάμεις.

Ο κύριος λόγος που η Αριστερά ενσωματώθηκε στο σύστημα είναι ότι ήθελε να είναι εντός του εθνικού τόξου και να έχει σοβαρές συνδιαχειριστικές πολιτικές προτάσεις. Η πολιτικές προτάσεις της ΚΟΕ για την έξοδο της χώρας από την κρίση στην τωρινή συγκυρία, έχουν αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά: Προβάλλουν πολιτικούς στόχους για το έθνος ενάντια στην "κατοχή" της χώρας μας από το ΔΝΤ και την Ε.Ε. Και για να πραγματωθούν αυτοί οι στόχοι, απαιτείται συναίνεση - τουλάχιστον - από την αστική τάξη. Πώς λοιπόν μια Αριστερά η οποία είναι τόσο αδύναμη και ανήμπορη που γίνεται υποχείριο των συντεχνιών - όπως ισχυρίζεται ο Ρ.Ρ. - θα τα καταφέρει να επιβάλει την ηγεμονία της, με τις εθνικές πολιτικές που προτείνει η ΚΟΕ, χωρίς να γίνει υποχείριο της αστικής τάξης; Μήπως μεγαλοπιανόμαστε;

Ο Ρ.Ρ. είναι προφανές ότι δεν εναντιώνεται στην συνδιαχείριση ως την πολιτική αντίληψη που οδήγησε στην ενσωμάτωση της Αριστεράς στο πολιτικό σύστημα, αλλά σε μια πολύ μερική και δευτερεύουσα εκδοχή αυτής της συνδιαχείρισης, που έμμεσα και υπαινικτικά σχετίζεται με την Αριστερά των δικαιωμάτων και τον φιλοευρωπαϊσμό. Διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλο. Η Αριστερά ενσωματώθηκε μέσω της συνδιαχείρισης στο συνδικαλιστικό κίνημα και στην τοπική αυτοδιοίκηση. Η συμμετοχή της στα προεδρεία της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και στην διαχείριση των Δήμων συνιστούν τις κύριες πρακτικές ενσωμάτωσης της Αριστεράς στο σύστημα. Το “Αριστερό Ρεύμα” του ΣΥΝ, το οποίο η ΚΟΕ κατατάσσει στις υγιείς πατριωτικές δυνάμεις της Αριστεράς με τις οποίες σκοπεύει να σώσει την χώρα από τους ξένους κατακτητές, έχει πρωτοστατήσει σε αυτές τις συνδιαχειριστικές πολιτικές πρακτικές.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ορθότητα της έκκλησης με την οποία καταλήγει το κείμενο: “Ο πολιτικός αγώνας στο τιμόνι. Αυτό είναι το βασικό, το κύριο, το πρωταρχικό για την Αριστερά!” Όμως, αν ο καπετάνιος δεν έχει καθαρό μυαλό δεν είναι σίγουρο που θα καταλήξει το καράβι. Από την Αριστερά λείπει το όραμα της άλλης κοινωνίας που είναι διακριτή από τον υπαρκτό κομμουνισμό, όπως τον γνώρισε η ανθρωπότητα. Και χωρίς αυτό το όραμα η κριτική στην διαφθορά και στην σαπίλα του πολιτικού συστήματος δεν είναι καθόλου σίγουρο που οδηγεί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και η χούντα της 21η Απριλίου ήταν και αυτή “αντισυστημική” στο βαθμό που ήρθε ως απάντηση στο διεφθαρμένο κοινοβουλευτικό καθεστώς της αστικής δημοκρατίας. Το ίδιο συνέβη και με τον φασισμό στην περίοδο του μεσοπολέμου.

Η έλλειψη οράματος της Αριστεράς δεν λύνεται με δάνεια από τον αστισμό. Αντίθετα οδηγεί στην ενσωμάτωση της αριστεράς στο πολιτικό σύστημα όταν στην θέση του σοσιαλισμού και της άλλης κοινωνίας βάλουμε τον πατριωτισμό και την "υγιή ανάπτυξη" του καπιταλισμού. Στις σημερινές συνθήκες η αντισυστημική και η αντικαπιταλιστική αριστερά παραμένει μειοψηφική δύναμη στην κοινωνία και δεν πρόκειται να γίνει πλειοψηφική με ένα ελιγμό, με ένα τέχνασμα, με μια τακτική κίνηση όπως φαντασιώνονται ορισμένοι πολιτικοί χώροι. Τουλάχιστον ας φροντίζει να διατηρεί την ανεξαρτησία της από το κράτος και το κεφάλαιο, γιατί όπως έλεγε και ο Μάο: “όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες”!...

38 σχόλια :

  1. Να παραιτηθούν όλοι αυτοί οι μπερδεμένοι κύριοι, που παριστάνουν τους ηγέτες της Αριστεράς, τώρα!


    markos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δύσκολοι καιροί για την ΚΟΕ!

    Ο συνιδιοκτήτης του "δρόμου", ο Γ. Θεωνάς την Παρασκευή προχωράει χέρι-χέρι με το τσιπρέικο και τους πρόθυμους της ΑΝΑΣΑ για να ξαναζεστάνουν την σούπα του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στο Σπόρτιγκ.

    Η επιλογή να κλειστεί στον εαυτό της και να οικοδομήσει μόνη της τον επαναστατικό φορέα είναι ότι το χειρότερο μπορεί να κάνει. Απάντηση σε αυτό δεν είναι προφανώς το "πατριωτικό μέτωπο" με τους Καραμπελιάδες και τους Δημητροκάληδες...

    Ανεμομαζέματα - ανεμοσκορπίσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί δεν ασχολούμε ξανά με τον "δρόμο TV”29 Μαρτίου 2011 στις 4:21 μ.μ.

    Η ΕΟΣ αν και κάνει δημοσιεύει κείμενα κριτικής στην ΚΟΕ παραμένει φιλοΚΟΕ. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ είχε διαφημίσει την πρωτοβουλία για ένα μαζικό τηλεοπτικό ιντερνετικό μέσο ενημέρωσης τώρα ποιεί την νήσσα!

    Όπως σωστά επισημαίνει το κείμενο του Γ. Γρηγορίου, ο Ρούντι κάνει τουμπεκί ψιλοκομένο το θέμα της δημοκρατίας. Και τι να μας πουν οι σ. της ΚΟΕ δημοκρατία που καπέλωσαν αυτή την πρωτοβουλία, επειδή η οργάνωσή τους αποφάσισε ότι θα γίνει ένα μαγαζάκι του Ρούντι με την επωνυμία “δρόμος TV”;

    Στις συναντήσεις που παρακολούθησα τέθηκε το θέμα από πολλούς ομιλητές ότι αυτό μέσο θα έπρεπε να είναι ανεξάρτητο και πιο πλατύ από την εφημερίδα “δρόμος”, όπως και ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες.

    Όμως μόλις διαπιστώθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα, οι σ. της ΚΟΕ, προχώρησαν μόνοι τους στην επιλογή του “δρόμος TV” χωρίς καν να κάνουν μια συνέλευση όλου του κόσμου που δήλωσε συμμετοχή στο εγχείρημα.

    Και δεν είναι το μοναδικό δείγμα που η ΚΟΕ λειτουργεί με την λογική του ΚΚΕ στους μαζικούς χώρους και στα μαζικά συλλογικά σχήματα επιδιώκοντας τον πολιτικό τους έλεγχο με οργανωτικούς τρόπους.

    Περιμένω απάντηση όχι φυσικά από την ΚΟΕ, αλλά από την ΕΟΣ, που διαφήμιζε αυτό το εγχείρημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. προς τον προηγούμενο:

    που πήγες και έμπλεξες ρε "Καραμήτρο";

    Τις σταλινοτροτσκιστικές αντιλήψεις για τα συνδικάτα και την μαζική δουλειά (ιμάντας μεταβίβασης της γραμμής, καμία πρωτοβουλία στις λαϊκές μάζες κλπ) δεν τις έχει μόνον η ΚΟΕ, αλλά και η ΔΕΑ, δηλαδή όλο το "Μέτωπο". Το γεγονός ότι είναι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν σημαίνει ότι άλλαξαν και απόψεις.

    Εξάλλου - όπως γράψει η ΕΟΣ - το ζήτημα της δημοκρατίας δεν είναι ένα απλό ζήτημα που αφορά την εσωτερική λειτουργία και τον τρόπο λήψης των αποφάσεων, αλλά κυρίως ζήτημα σχέσεων του πολιτικού φορέα με τις λαϊκές μάζες. Αν στις σχέσεις τους με τον κόσμο δεν μπορούν να λειτουργούν στοιχειωδώς δημοκρατικά, τότε ούτε και στο εσωτερικό τους δεν μπορεί να συμβεί αυτό.

    Και αυτό ήταν το ζήτημα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν αρκούν κάποιες καταστατικές αρχές όπως π.χ.προσπαθούσε η ΠΑΣΑ επιβάλλει να γίνουν αποδεκτές για να γίνει ένας πολιτικός φορέας δημοκρατικός. Θα πρέπει και οι πολιτικές του πρακτικές με τις οποίες δραστηριοποιείται να έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Diabaste apo http://greekleftreview.wordpress.com/2011/03/28/slavoj-zizek-neoliberalism-is-in-crisis/
    Are we watching the insistence of Neoliberals to impose an end to history?
    It’s a bit more complicated than this. It’s easy to make fun of Fukuyama about the end of history. But I would argue that 90% of today’s leftists are effectively Fukuyamaists. Or, maybe, at least until a couple of years ago. They don’t ask the big questions. The alternate models are not clear. Even the most radical rhetoric in Porto Allegre or Seattle is basically moralistic. Is there a positive model? It’s very easy to play the card of local movements and local self-organization. This is not the model. I don’t believe in this Negrian dream that the multitude will somehow take over. We have to accept the need of some kind of regulatory apparatuses. Not only the standard dreams of social democracy and state socialism but even this dream of soviet councils, immediate local democracy has also reach its limits.
    VC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο τυχοδιωκτισμός της ΚΟΕ και ορισμένων άλλων στο Μέτωπο που νομίζουν ότι θα γίνουν αύριο υπουργοί οικονομικών προσδιορίζει και το τέλος αυτού του εγχειρήματος. Η ΚΟΕ, έτσι κι αλλιώς έχει διαλέξει να ακολουθήσει τον "δικό" της δρόμο. Εξάλλου για την αποτυχία του Μετώπου στις περιφερειακές εκλογές δεν θεωρεί ότι έχει κάποιες ευθύνες και την χρεώνει αποκλειστικά στον Αλαβάνο. Η ΔΕΑ και η ΚΕΔΑ έχουν επιστρέψει στον ΣΥΡΙΖΑ και η ΑΠΟ κάνει χρέη γραμματέα του Αλαβάνου. Διάφοροι παράγοντες του μετώπου το παίζουν σε πολλά ταμπλό, από το ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΒΗΜΑ ως τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και περιμένουν να δουν τι θα τους κάτσει καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας πούμε ότι όλα είναι έτσι όπως τα λέει ο Γιάννης Γρηγορίου*. Έχω όμως μια απορία:

    Από πού συνάγεται από το κείμενο η «σχέση» ΚΟΕ και ΣΠΙΘΑΣ εκτός από το ότι αναφέρεται ο Μίκης Θεοδωράκης στο κείμενο του Ρούντι Ρινάλντι; Γνωρίζετε πράγματα που δεν τα γνωρίζουμε εμείς (μπορεί ακόμα και να μην τα γνωρίζουν ούτε τα μέλη της ΚΟΕ, τελικά :-) ) και αν ναι, γιατί δεν τα λέτε καθαρά; Και μη μου πείτε για το θέμα του «πατριωτισμού» κ.λπ. γιατί θα ιδεολογικοποιήσετε μια απάντηση σε ένα ερώτημα που είναι πολύ πολύ συγκεκριμένο και απαιτεί διευθύνσεις και ονόματα, ιδίως όταν αυτού του είδους η «σπέκουλα» (γιατί εγώ έτσι την εκλαμβάνω, μέχρι να μου αποδείξετε το αντίθετο, απλώς της προσθέτω και τα εισαγωγικά για να μην πέσει βαριά στο στομάχι η λέξη) γίνεται παραμονές της διήμερης σύσκεψης του ΜΑΑ.

    Και ένα δεύτερο ερώτημα: μήπως μικροπιανόμαστε (σε αντίθεση με την ΚΟΕ ή την ΑΝΤΑΡΣΥΑ που «μεγαλοπιάνονται»), αναζητώντας πάντα το εφικτό, σύμφωνα με την ανάλυση του επιπέδου της ταξικής πάλης που βρίσκεται μέσα στο κεφάλι μας χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τους σπασμούς μιας κοινωνίας που βρίσκεται σε κίνηση και ως εκ τούτου είναι de facto σε κατάσταση αναστοχασμού και δράσης (οποιασδήποτε δράσης, αυτό είναι άλλης τάξεως θέμα).

    Μήπως τελικά αυτός είναι ένας τρόπος να αναζητήσουμε το «εφικτό» που μπορεί να λέγεται συστημική κριτική του Μνημονίου (καταπώς λέει ο Φ.Κ.) ή αναμονή για την ταυτόχρονη έκρηξη σε όλη την ΕΕ (καταπώς λέει ο Γ.Μ. και άλλοι), οπότε ας περιμένουμε μέχρι τότε και ας κάνουμε απλώς προθέρμανση, προσέχοντας όμως να μην καούμε; Γιατί αν είναι έτσι τότε φέξε μου και γλύστρησα. Μέχρι τότε όλα θα μας βρωμάνε «πατριωτισμό» και ΣΠΙΘΑ. Και θα αντιδρούμε μόνον όταν ο Πάγκαλος πει το κατιτίς παραπάνω: θα διυλίζουμε δηλαδή τον κώνωπα καθώς θα καταπίνουμε την κάμηλο και η ζωή θα τραβάει την ανηφόρα χωρίς σημαίες και χωρίς ταμπούρλα, όπως ΔΕΝ θα έλεγε ο Μίκης Θεοδωράκης (νάτονε πάλι).

    Και, τελικά, υπάρχει ΣΠΙΘΑ ή μήπως είναι κι αυτή μια κάποια λύσις για το στρίβειν δια του αρρεβώνος μετά του Θείου Βρέφους και του Υπεύθυνου Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΝ;


    * Επειδή είμαι από επαρχία και δεν ξέρω, μπορεί να μας πει η ΕΟΣ ποια η ιδιότητα του συντρόφου; Είναι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ανένταχτος, τι; Όχι ότι θα έχει καμία σημασία ως προς την κριτική των απόψεών του αλλά είθισται να μπαίνει και μια ιδιότητα στα άρθρα που δημοσιεύονται όταν ο συγγραφέας δεν είναι και ιδιαίτερα γνωστός, όπως π.χ. ο Αλέξης Τσίπρας, ο Γιάννης Μηλιός κ.λπ. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά όπως προείπα είμαι από χωριό και δεν γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα εκεί εις τας Αθήνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ένα clopypaste από την εφημερίδα "Κόντρα" που τα λέει όλα: "Δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας το γεγονός ότι σε μια εποχή σύγχυσης, όπου ο αστικός εθνικισμός μπερδεύεται με τον αντιιμπεριαλισμό και ο κοσμοπολιτισμός του κεφαλαίου μπερδεύεται με το διεθνισμό του προλεταριάτου, σε μια εποχή που το προλεταριάτο δεν είναι οργανωμένο ούτε πολιτικά ούτε συνδικαλιστικά, μένει χώρος και για τους κάθε λογής απατεώνες, που είτε με φασίζοντα χαρακτηριστικά είτε με πατριωτική ρητορεία ψαρεύουν στα θολά νερά, βρίζοντας το πολιτικό σύστημα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς Raindog

    Προσέχετε εσείς του Μετώπου-ΑΑ, γιατί το μόνον που σας έχει μείνει είναι η υπεροψία!

    Στο Ηράκλειο λοιπό στις 26 Μάρτη έγινε εκδήλωση της ΣΠΙΘΑΣ με ομιλητή τον Μ. Θεοδωράκη στο νέο κλειστό γήπεδο του Ηρακλείου.

    Η συνδιάσκεψη του Μετώπου-ΑΑ μήπως ξέρεις σε πιο παγκάκι έγινε;

    ιδού λοιπόν η απορία:

    τελικά, υπάρχει ΜΕΤΩΠΟΝ ή
    μήπως
    άλλος για Χίο τράβηξε πήγε
    κι άλλος για Μυτιλήνη
    κι άλλος στης Σύρας τα στενά
    αίμα και δάκρυα πίνει


    Αφιερωμένο εξαιρετικά για την συνδιάσκεψη του ΜΑΑ το άσμα:
    Άλλος για Χίο τράβηξε

    Υ.Γ. Κάποιοι ΚΟΕτζήδες κάλεσαν και την ΣΠΙΘΑ να παρευρεθεί στην μάζωξη του Μετώπου. Μήπως έμαθες αν έστειλε χαιρετισμό ή ροχάλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. βρε μπαγάσα, "κρητικέ", πολλά ξέρεις!
    Μήπως έστειλε τον ΖΟΥΡΑΡΙ και μας το κρύβεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. κακό συναπάντημσ30 Μαρτίου 2011 στις 3:01 π.μ.

    Σοβαρευτείτε!

    Αποκαλύψεις για το σόι του άρχοντα της ΣΠΙΘΑΣ. Tο παρακάτω κείμενο δεν είναι ψεύτικο, αλλά αληθινό. Είναι απόσπασμα από το δελτίο τύπου της ΣΠΙΘΑΣ για την συγκέντρωση στο Ηράκλειο

    Ο Μίκης Θεοδωράκης στο τέλος της ομιλίας του μέσα σε ένα κλίμα καθολικού ενθουσιασμού τραγούδησε μαζί με όλο το ακροατήριο το τραγούδι που έγραψε ο προ-προ-προπάππος του, ο Στέφανος Χάλης «πότε θα κάνει ξαστεριά» και συνέχισε με το δοξαστικό από το Άξιον Εστί «Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ» ως συνεχιστής δισέγγονός του πλημμυρίζοντας την αίθουσα από τραγούδι και χειροκροτήματα!

    θα το βρείτε εδώ: Ο ΜΙΚΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΙΣ ΣΠΙΘΕΣ ΚΡΗΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ε, άμα κρατάει η σκούφια του από τον Στέφανο Χάλη, τότε καλά κάνει ο Ρούντι και τον παίρνει στα σοβαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Για την “ανατροπή του πολιτικού συστήματος” ρε γαμώτο!"

    ρε γαμώτο!

    να μην υπάρχει ούτε ένας πολίτης με παιδεία, με μια ΠΡΟΤΑΣΗ προτροπής διεξόδου που παράγει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ?

    http://kodikas-dimon-koinotiton.blogspot.com/2009/09/blog-post.html

    και να δημιουργεί ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

    http://diaploki-diafthora.blogspot.com/2007/08/blogger-gr.html

    τι να σου κάνει κι ο Αποστόλου..

    ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΠΑΛΙ!!!
    Οταν οι ΙΔΙΩΤΕΣ διαχειριστές του Οίκου του Θεού εξευτελίζουν του ΠΟΛΙΤΕΣ της Εκκλησίας του Δήμου

    Από τη συνέντευξη Βαγγέλη Αποστόλου για το σκάνδαλο της Σκύρου
    http://skyrosnea.pblogs.gr/2008/10/h-synentefxh-toy-baggelh-apostoloy.html

    “...Όλα τα παραπάνω καλύφθηκαν, δυστυχώς, εκ των υστέρων και νομοθετικά με την προσθήκη την ύστατη στιγμή (δεν υπάρχει στο Σχέδιο Νόμου) στο άρθρο 15 του .. Ν. 3208/03 .., της φράσης: «Τα δάση και οι δασικές εν γένει εκτάσεις των περιοχών…. και της νήσου Σκύρου του Νομού Ευβοίας, τα οποία υπέκειντο σε διαχείριση, ως ιδιωτικά, σύμφωνα με την 70534/30-11-1894 διαταγή του Υπουργείου Οικονομικών, αναγνωρίζονται ως ιδιωτικά» (ε)...”

    Αυτό το “(δεν υπάρχει στο σχέδιο νόμου)”
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ?
    ποιος ο συντάκτης του? και ποιος ο τεχνοκράτης της σύνταξής του?, ποιος προιδέασε ποιος προέτρεψε και ποιος είχε την φαεινή ιδέα? για την παραποίηση του πνεύματος του Νομοθέτη, μέσω του κείμενου προσθήκης στο νόμο, παρά του ότι κάτι τέτοιο δεν υπήρχε στο πνεύμα του Νομοθέτη στο Σχέδιου τού Νόμου του, και ΠΑΡΑΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ του ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ έξω από το Σχέδιο Νόμου, ΚΑΤΑ την ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ, έκανε ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.

    http://diaploki-diafthora.blogspot.com/2010/08/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γιάννης Γρηγορίου30 Μαρτίου 2011 στις 10:18 π.μ.

    Αγαπητέ Raindog,

    το θέμα της ΣΠΙΘΑΣ είναι πολύ πιο σοβαρό απ' ότι το αντιμετωπίζεις όχι μόνον εσύ, αλλά το σύνολο σχεδόν της Αριστεράς. Ελάχιστοι έχουν αντιληφθεί την σημασία του, και από τους πρώτους που το ανέδειξαν δημόσια είναι η ΕΟΣ και μπράβο της.

    Δεν θέλω να ανακατευτώ στα εσωτερικά του ΜΑΑ, γιατί δεν ανήκω σε αυτό τον χώρο. Όμως είναι γνωστό ότι δυνάμεις του ΜΑΑ έχουν τουλάχιστον καλές σχέσεις την ΣΠΙΘΑ. Η ΚΟΕ - μιας και από τα λεγόμενά σου φαίνεται ότι δραστηριοποιείσαι στο ΜΑΑ - θα έπρεπε να γνωρίζεις ότι δημόσια δεν έχει έχει πει μια κακή κουβέντα για την ΣΠΙΘΑ ενώ για τον Α. Αλαβάνο είχε ξεστομίσει αρκετά...

    Στον “δρόμο” έχουν γραφτεί 3 άρθρα που αφήνουν ολάνοιχτες τις πόρτες προς τα εκεί. Και μην μου πεις ότι ο “δρόμος” δεν είναι εφημερίδα της ΚΟΕ και έχει δική του πολιτική γραμμή.

    Για να μείνουν ανοικτές λοιπόν αυτές οι πόρτες η ΚΟΕ, προωθεί την γραμμή ότι η ΣΠΙΘΑ δεν είναι κάτι το σημαντικό, αλλά ένα ανάξιο πράγμα που δεν αξίζει να ασχοληθούμε μαζί του. Δεν θέλει να γίνονται συζητήσεις γιαυτό, ειδικά αν είναι αρνητικές ως προς την ΣΠΙΘΑ.

    Όταν όμως την ο συσχετισμός είναι διαφορετικός είναι όλο χαρές και γλύκες. Και αυτό συμβαίνει και στην Αθήνα αλλά και στην επαρχία. Θα έχεις συντρόφους και σε άλλες πόλεις και είναι αρμοδιότεροι για να σε διαφωτίσουν για αυτά τα θέμα και μπορούν να σου δώσουν και διευθύνσεις και ονόματα...

    Καταλαβαίνω ότι το ΜΑΑ έχει πρόβλημα με τις δυνάμεις που αποδεσμεύονται από το ΠΑΣΟΚ και θεωρούσε ότι μπορεί να τις προσεγγίσει. Πολλές από αυτές τις δυνάμεις στην ΣΠΙΘΑ βρίσκουν καλύτερο αποκούμπι. Αυτό είναι αναμενόμενο για κάποιον που έχει στοιχειώδη πολιτική σκέψη και εμπειρία από αυτόν το κόσμο.

    Είναι προφανές ότι η γραμμή της ΚΟΕ έχει περάσει και στο ΜΑΑ., γιατί κανένας εκεί δεν θέλει να ανοίξει τέτοιο μέτωπο στην ΣΠΙΘΑ σήμερα, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

    Και αν θέλεις την γνώμη μου για το ΜΑΑ, έχει φάει τα ψωμιά του, γιατί εκεί δεν υπάρχουν δεσμεύσεις σε τίποτα! Ο καθένας κάνει το δικό του, φτιάχνει τα μαγαζάκια του, παίρνει τις πρωτοβουλίες που θέλει και δεν ρωτάει τους άλλους. Απλώς συνυπάρχουν σήμερα γιατί έτυχε να βρεθούν μαζί επειδή είχαν μια κοινή στάση σε ορισμένα ζητήματα σχετικά με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πως μπορεί ένας αριστερός να εμπιστεύεται ένα τέτοιο πράγμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άστο, άστο να πάει, άστο

    ΥΓ. Με το συμπάθειο για την αισθητική του βίντεο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με το «Πανελλήνιο Αρμα Πολιτών» καλούμε τους πολίτες να συστρατευθούμε σε αγώνες για:

    * Την εθνική μας ανεξαρτησία
    * Την κοινωνική ενότητα
    * Την ανανέωση του πολιτικού συστήματος
    * Την προάσπιση των εθνικών δικαιωμάτων και συμφερόντων της Ελλάδας και του Ελληνισμού.
    * Την κοινωνική και οικονομική δικαιοσύνη.
    * Την βελτίωση του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

    Η επίσημη αναγγελία ίδρυσης του κόμματός μας, θα πραγματοποιηθεί την 14η Απριλίου 2011, στις 19:30, στον χώρο METROPOLIS (4ος όροφος, Πανεπιστημίου 54 & Εμμ. Μπενάκη).


    Ας ελπίσουμε ότι ο Ρούντι στο επόμενο άρθρο που θα γράψει να μην χρησιμοποιήσει τσιτάτα του ΔΗΜΑΡΑ, ιδρυτή του "Πανελλήνιου Αρματος Πολιτών"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μήπως θυμάστε τον Β. Χωραφά ποιός τον έκανε φίρμα στον ΣΥΡΙΖΑ και είναι κατσικομένος σήμερα στο 105.5;

    Μήπως θυμάστε τα άρθρα που έγραφε ως τακτικός συνεργάτης του "δρόμου" για τα διεθνή ζητήματα;

    Μερικά στοιχεία για αυτόν τον κύριο: [εδώ]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μην κάνουμε τους αφελείς!30 Μαρτίου 2011 στις 1:17 μ.μ.

    Είναι πραγματικό πρόβλημα με τον εθνικισμό της ΚΟΕ.

    Ο Ρ.Ρ. Αφού μελέτησε σχολαστικά την σκέψη του Μίκη, δεν εντόπισε ότι εκφράζει εθνικιστικές απόψεις;

    ενδεικτικά:
    “η ζωή και το έργο μου στηρίχθηκε επάνω σε τρεις λέξεις: Ελλάδα, Πατρίδα, Ελευθερία.”, κατά το “παρτίς, θρησκεία, οικογένεια”

    Για τους Γερμανούς :
    “Γιατί ανήκαμε σε ένα Έθνος πολύ ανώτερο απ’ αυτούς στον πνευματικό και πολιτισμικό κυρίως χώρο από τον Αισχύλο και τον Πλάτωνα έως τον Σολομό, τον Παλαμά και τον Καβάφη.”

    Αυτό το κείμενο δεν το διάβασε;
    Ο Μίκης, με δική του επιστολή, ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

    Απλώς αυτά δεν προκαλούν καμία αίσθηση στον Ρ.Ρ. και τους συντρόφους του στην ΚΟΕ γιατί είναι και δικές τους απόψεις! Γιαυτό συμπορεύονται με όλο αυτό εθνικιστικό συνονθύλευμα και αποτελούν οργανικό του στοιχείο. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί μερικοί τρέφουν αυταπάτες και αναρωτιούνται αν η ΚΟΕ είναι συνοδοιπόρος του Καραμπελιά, του Χωραφά και άλλων παρομοίων. Η απάντηση είναι απλή: Μα, για το καλό της πατρίδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μας κατηγορούν ότι θέμε να καταργήσουμε τα σύνορα και να διαλύσουμε το κράτος. Μα το κράτος εμείς το φτιάχνουμε σήμερα, γιατί δεν υπήρξε, μια που αυτοί οι ίδιοι το είχανε διαλύσει. Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς; Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους. Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε. Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κι όμως, δε θα συμβιβάζονταν με τη λογική και τη ράτσα μας, αν δε βγαίνανε πάλι τα στοιχεία αυτά που θα κρατούσανε ψηλά την τιμή του έθνους μας, μέσα από το λαό μας.
    Μια μαυρίλα πλάκωνε τον ελληνικό ορίζοντα. Κανείς δεν ήξερε τι θα έφερνε η αύριο και πώς θα ξεφεύγαμε από τη σιδερένια τανάλια που μας έσφιγγε. Κείνοι που νιώθανε βρισκόντανε στις φυλακές και τα ξερονήσια. Κι εδώ πρέπει να στιγματιστεί μια άλλη ατιμία των ανθρώπων της 4ης Αυγούστου, που φεύγοντας, τους παράδωσε στα χέρια των καταχτητών.
    Μια άλλη μερίδα πού ένιωθε, ασχολούνταν με τις μαύρες και άσπρες αγορές.
    Έτσι, όλο το βάρος έπεσε πάνω σε μια χούφτα ανθρώπων, απ' αυτούς που τρώγανε καρπαζιές μέσα στα αστυνομικά μπουντρούμια και τις ασφάλειες, μα που φλέγονταν από ηρωισμό και ανδρεία και μέσα τους υπήρχε μια ζεστή ελληνική καρδιά κι έτρεχε στις φλέβες τους πραγματικό ελληνικό αίμα. Αυτοί άναψαν το δαυλό κι έδωσαν το σύνθημα για τον ξεσηκωμό του Έθνους. Αυτοί που δώσανε το κουράγιο στους Έλληνες. Αυτοί που δημιούργησαν τη νέα Φιλική Εταιρία: το ΕAM.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ωχ, και ο Άρης στη ΣΠΙΘΑ (ή μήπως είναι της ΚΟΕ ή του ΜΑΑ);

    Επαναλαμβάνω ότι η ύπαρξη του ΚΑΙ ακροδεξιών απολήξεων πολυπλόκαμου κατασκευάσματος που λέγεται ΣΠΙΘΑ (Ζουρλάνης, Αλευρομάγειρος κ.ά.), βολεύει για να χτυπάμε το σαμάρι ενώ θα πρέπει να συζητάμε για το πώς ο γάιδαρος θα πάρει επιτέλους τα πόδια του - χωρίς το σαμάρι.

    Να συζητήσουμε δηλαδή ενδοαριστερώς για τη σχέση του ταξικού με το εθνικό, χωρίς ενδιάμεσα σκιάχτρα που υπερεκτιμούνται και ταυτόχρονα, ως παράπλευρη απώλεια, διαφημίζονται ενώ ξεφουσκώνουν.

    Να πολεμήσουμε τη ΣΠΙΘΑ; Ναι να την πολεμήσουμε. Αλλά να μην ξεχνάμε ποιος είναι ο κύριος αντίπαλος στη συγκυρία. Πολεμώντας τον πολεμάμε και τη ΣΠΙΘΑ. Και όχι δίνοντάς της οντότητα διά της απουσίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Επειδή απ' ότι φαίνεται η συζήτηση δεν βγάζει πουθενά και είναι σαφές ότι ο κόσμος μας έχει πάρει χαμπάρι και γι 'αυτό μας φτύνει αγαπητή μου ΕΟΣ και οι άλλοι σχολιαστές για τις... αποψάρες μας, θα το ρίξω ξανά στο clopypaste:
    «Η Αριστερά δεν έχει την παραμικρή γαμημένη ιδέα σε ποιον κόσμο ζει»
    Ζοζέ Σαραμάγκο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. προς το παδραλό κατσίκι...

    πριν πάθεις καμία ονείρωξη με την νέα Φιλική Εταιρία, άσε τις πατριωτικές τσόντες διάβασε και λίγο ιστορία! Η "Φιλική Εταιρία" μεγάλη απάτη! Πρακτόρευε ξένα συμφέροντα στη χώρα μας. Αν κάποιοι αγνοί αγωνιστές δεν έβαζαν το χεράκι τους, διαδίδοντας ακόμα και ψέμματα, όπως αυτό: Οσο να ρθεί ο Μόσκοβος, ραγιάδες, ραγιάδες να φέρη το σεφέρι .

    Όμως,ίδιο ψέμα στην νέα Φιλική Εταιρία όταν το διέδωσαν μερικοί κακοθελητάδες δεν έπιασε! Η κατάληξη του ΕΑΜ ήταν ένας εμφύλιος πόλεμος, ο οποίος ήταν μια συντριπτική ταξική ήττα. Όποιος νιώθει εθνικά περήφανος για αυτή την κατάληξη είναι το λιγότερο ανόητος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θέλω να διαψεύσω τον κύριο Σαραμάγκο, διότι η αριστερά ξέρει πολύ καλά σε ποιον κόσμο ζει. Τόσα χρόνια, το εμπεδώσαμε πια: Η Ελλάδα είναι ιμπεριαλιστική χώρα, οι ελληνικές πολυεθνικές αλωνίζουν στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή κ.λπ. κ.λπ. Έτσι δεν είναι; Αυτές οι λαμπρές εκτιμήσεις επιβεβαιώνονται άλλωστε περίτρανα από τις 5 Μάη και δώθε (α, δεν ημπορώ άλλο, με πονεί η κοιλίτσα μου από τα γέλια, λυπηθείτε με!)

    Να μην ξεχνάμε λοιπόν το βασικό: όποιος μιλάει για χώρες και εξαρτήσεις και κατοχές και τα τοιαύτα, το κάνει για να αθωώσει την ελληνική αστική τάξη και την κυβέρνηση (κι ας λέει τάχατες ότι θέλει λαϊκή εξέγερση για να τη ρίξει). Αν δεν με πιστεύετε, ρωτήστε και τον κύριο Μηλιό. Και το ΝΑΡ. Και τον κύριο Τσακαλώτο. Και τους αντιεξουσιαστές. Άντε πια, να τελειώνουμε με αυτά τα εθνικιστικά των κρυπτοσπιθικών ηγετών της ΚΟΕ, που θέλουν να γίνουν υπουργοί της αστικής τάξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η εξέλιξη του καπιταλισμού καταργεί κάθε μέρα το εθνος-κράτος και πρέπει να το καταλάβει όλη η Αριστερά.



    markos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μια ενέργεια ίση με χίλια σχόλια.
    Ο Δεκέμβρης του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
    Ο λαός στα πεζοδρόμια.
    Αυτό χρειαζόμαστε. Επειγόντως,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Συντροφοι, μερικές παρατηρήσεις εν τάχει:
    1) Είναι άκαιρη η δημοσίευση τέτοιου άρθρου 3 μέρες πριν την εκδήλωση του ΜΑΑ, που μόνο ψευτοδιλήμματα του Μηλιου μπορεί να θέτει, από αυτά που βολεύουν, ναι, βολεύουν, τη δεξιά στροφή του ΣΥΝ (παρά τα αριστερά του παλατζαρίσματα κατά καιρούς για να ικανοποιείται η ομάδα Λαφαζάνη).
    2) Το ότι είναι ο σ.Θεωνάς ομιλητής μεθαύριο δεν είναι κάτι κακό, αλλά μάλλον καλό, καθώς κρατά ανοιχτή την επικοινωνία ΜΑΑ και ΣΥΡΙΖΑ. Από την άλλη, καμία συμμαχία δεν είναι μόνιμη και σε όλα τα σημεία, αλλιώς η όποια ΚΕΔΑ θα έπρεπε και οργανωτικά να είναι «ένα» με την όποια ΚΟΕ.
    3) Θυμίζω τα λόγια του Λένιν στον «Αριστερισμό» ότι «Μπορείς να νικήσεις έναν πιο ισχυρό αντίπαλο, μόνο εντείνοντας στο έπακρο τις δυνάμεις και χρησιμοποιώντας υποχρεωτικά, με την πιο μεγάλη επιμέλεια, φροντίδα, προσοχή και επιδεξιότητα κάθε, έστω και την ελάχιστη, “ρωγμή” ανάμεσα στους εχθρούς, κάθε αντίθεση συμφερόντων ανάμεσα στην αστική τάξη των διαφόρων χωρών, στις διάφορες ομάδες ή κατηγορίες της αστικής τάξης στο εσωτερικό της κάθε χώρας -όπως και κάθε, έστω και την ελάχιστη, δυνατότητα να αποκτήσεις μαζικό σύμμαχο, έστω και προσωρινό, ταλαντευόμενο, ασταθή, αβέβαιο και συμβατικό.»
    4) Είναι πολύ μεγάλο λάθος να κατηγορεί κανείς την ΚΟΕ για «καπέλωμα» πρωτοβουλιών ΤΗΣ, και μεθοδολογικά και στην πράξη. Στο «Δρόμο» ο καθένας (παπάρας, με την καλή έννοια) γράφει ό,τι θέλει, σε βαθμό που να ΧΑΝΕΤΑΙ το στίγμα της ΚΟΕ και της ΚΕΔΑ, και όχι το αντίστροφο. Δρόμος, Δρόμος tv, @ρουφ, μέχρι και η ανάληψη έκδοσης του «Αντίχτυπου» και της «Απογευματινής των Εργαζομένων» είναι πρωτόγνωρα και θαρραλέα ανοίγματα για μια αριστερή οργάνωση ή κόμμα. Και αυτό, το ότι πρόκειται περί «ανοιγμάτων», αναγνωρίζεται από όλους, είτε θετικά είτε αρνητικά.
    5) Κάτι «θεωρητικό»:Δεν υπάρχει καμία ενιαία «σταλινοτροτσκιστική αντίληψη για τα συνδικάτα». Υπάρχει, αφ’ενός, η άποψη του Λένιν και της Κομμουνιστικής Διεθνούς (2ο και 4ο συνέδριο) για τα συνδικάτα που αφορούν ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟΥ, πράγματι περί «ιμάντα», αλλά με πλατιά δημοκρατία, και αφ’ετέρου, η αντίληψη του Τρότσκι περί στρατιωτικοποίησης των συνδικάτων, την οποία κατακεραύνωσε ο Λένιν. Αλλά ακόμα και ο Στάλιν, ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗΣ του επαναστατικού κινήματος ΣΤΗ ΔΥΣΗ, όχι μόνο ισχυρίζεται τίποτα περί «ιμάντα», αλλά το ακριβώς αντίθετο: για τα κομμουνιστικά κόμματα της Δύσης, όπου τα συνδικάτα εμφανίστηκαν πριν το ΚΚ (έχει σημασία και αυτό), να αγωνίζονται για την ενότητα του σ.κ..
    6) Δεν χρειάζεται ούτε με το Στάλιν ούτε με τον Τρότσκι, ούτε με το Ρινάλντι να τα βάζετε: αλλά με το Λένιν, το Μαρξ και τον Ένγκελς. Σε πολλά τους κείμενα έκαναν αναλύσεις σε επίπεδο ΧΩΡΑΣ και κρατών και όχι τάξεων ή αντιπαρατιθέμενων συστημάτων (σοσιαλισμός-καπιταλισμός). Κείμενα υπάρχουν τόσα, που θα γέμιζε όλο το ιστολόγιο.
    7) σ..Κρητικέ, το να βγάζεις γενικά συμπεράσματα από την επιτυχία ή όχι μιας εκδήλωσης λέγεται εμπειρισμός. Αν πέτυχε ή όχι μια εκδήλωση, έχει να κάνει και με άλλους λόγους: κακής προπαγάνδισης π.χ.
    8) Γιάννη Γρηγορίου, να μου επιτρέψεις να νομίζω ότι ο «Δρόμος» είναι περισσότερο εφημερίδα του ΜΑΑ παρά της ΚΟΕ και της ΚΕΔΑ, η οποία, αν θυμάσαι, είχαν σύνθημα το «από όλη την αριστερά». Αν αυτό χάθηκε, δεν είναι επειδή πέρασε της ΚΟΕ ή ακόμα περισσότερο της πιο «φιλοΣΥΡΙΖΑ» ΚΕΔΑ, αλλά επειδή πέρασε του ΜΑΑ. Επίσης, είσαι εσύ που δεν εξετάζεις στα σοβαρά το θέμα της ΣΠΙΘΑΣ και της κάθε ΣΠΙΘΑΣ που μπορεί να προκύψει στο μέλλον.Εσύ και ο ΕΟΣ κάνατε το απλό: απομονώσατε φράσεις, είδατε το δέντρο, δεν είδατε την κίνηση με όρους κοινωνίας, αλλά με όρους «νέου μαγαζιού»(έστω και του εχθρού), είδατε μόνο τους συμμετέχοντες, δεν είδατε τη συνισταμένη. Από αυτά, όμως, είναι που έχει χορτάσει η αριστερά.
    9) Προς «μην κάνουμε τους αφελείς»: είναι λαθροχειρία να μιλάς για «εθνικισμό» κάποιου όταν απλώς (και αν) «συμπορεύεται». Ξέχασες, βρε σ, τι τράβαγαν οι «συνοδοιπορούντες» που διόλου κομμουνιστές ήταν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Γιάννης Γρηγορίου31 Μαρτίου 2011 στις 9:52 π.μ.

    Προς τον προηγούμενο ανώνυμο, υπερασπιστή της ΚΟΕ:

    1. Ξεκινάς, βάζοντας ένα θέμα για τον Γ. Μηλιό: άκαιρη η δημοσίευση τέτοιου άρθρου 3 μέρες πριν την εκδήλωση του ΜΑΑ, που μόνο ψευτοδιλήμματα του Μηλιου μπορεί να θέτει, από αυτά που βολεύουν, ναι, βολεύουν, τη δεξιά στροφή του ΣΥΝ. Οφείλεις να τα εξηγήσεις ποιά είναι τα ψευτοδιλήμματα του Μηλιού και γιατί βολεύουν την δεξιά στροφή του ΣΥΝ;
    Ο Γ. Μηλιός, δεν είναι από τους χειρότερους οικονομολόγους που έχει η Αριστερά, πολιτικά έχει κάνει πολλές κωλοτούμπες στην ζωή του και το θεωρητικό του έργο σε πολλά σημεία είναι αντιφατικό με τις πολιτικές του επιλογές ( με δεδομένο την αυτονομία της πολιτικής από την θεωρία, πράγμα που πολλοί το ξεχνάνε). Επίσης σε ένα πράγμα είναι συνεπής πολιτικά και θεωρητικά. Αυτό είναι η στάση του απέναντι στον εθνικισμό. Αυτό είναι το κόκκινο πανί που εξοργίζει κάποιους σαν και σένα στον Γ. Μηλιό....


    2. Για τον “δρόμο” γράφεις:
    Στο «Δρόμο» ο καθένας (παπάρας, με την καλή έννοια) γράφει ό,τι θέλει, σε βαθμό που να ΧΑΝΕΤΑΙ το στίγμα της ΚΟΕ και της ΚΕΔΑ, και όχι το αντίστροφο
    και παρακάτω:
    νομίζω ότι ο «Δρόμος» είναι περισσότερο εφημερίδα του ΜΑΑ παρά της ΚΟΕ και της ΚΕΔΑ, η οποία, αν θυμάσαι, είχαν σύνθημα το «από όλη την αριστερά».
    αυτά είναι αντιφατικά! Η αντίφαση αίρεται με μια μόνο προϋπόθεση: Μόνον αν επιλογή της ΚΟΕ (τότε εξασφαλίζεται ότι δεν χάνεται το “ΣΤΙΓΜΑ”) να είναι ο δρόμος περισσότερο εφημερίδα του ΜΑΑ ή της ΣΠΙΘΑΣ. Αυτό λέγεται από τους κλασσικούς “οπορτουνισμός”.

    3. Ο κάθε “οπορτουνιστής” λοιπόν μπορεί να αποκόβει όποιο τσιτάτο θέλει για να υποστηρίξει τις πολιτικές του επιλογές για μια δεδομένη συγκυρία. Το τσιτάτο από τον “αριστερισμό” του Λένιν που παραθέτεις αυτό ακριβώς κάνει! Και προφανώς αυτή η πρακτική αντιτίθεται στην λενινιστική θέση για “συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης”. Ο “αριστερισμός” της ΚΟΕ λοιπόν φίλε μου είναι ότι έχει διαλέξει τον δρόμο της οικοδόμησης του επαναστατικού φορέα με κορμό την ίδια!

    4. Για την πολιτική για τα συνδικάτα και τι κάνει η ΚΟΕ, άστα καλύτερα! Την λογική του ΚΚΕ έχει. Είναι τυχαίο άραγε ότι η μόνη κριτική που κάνει στο ΚΚΕ για την εργατική πολιτική σταματάει στον “σεχταρισμό” και δεν προχωράει ποτέ παραπέρα για τις αντιλήψεις που έχει για ίδια τα συνδικάτα και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις. Η ΚΟΕ είναι της λογικής να έχει ΔΙΚΕΣ συνδικαλιστικές παρατάξεις και σχήματα. Και ακριβώς εκεί βρίσκεται το πρόβλημα, στο “τι σημαίνει “ΔΙΚΕΣ” της και πως το εξασφαλίζει αυτό;. Και αυτό, όπως το περιγράφει κάποιος προηγούμενα για τον “δρόμο TV” είναι αποκαλυπτικό! Όσους Λενιν και Μαρξ και να επικαλεστείς, δυστυχώς δεν μπορείς να δώσεις πειστική απάντηση...

    5. Όσο για την ΣΠΙΘΑ, ρώτα αν δεν γνωρίζεις πόσα μέλη έχει και κάνε μετά τις συγκρίσεις και με το ΜΑΑ αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ. Ψάξε άμα θέλεις και για “διπλές” εντάξεις. Και όταν το μάθεις, τα ξαναλέμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γιατί δεν ασχολούμε ξανά με τον "δρόμο TV”31 Μαρτίου 2011 στις 1:17 μ.μ.

    @Ανώνυμο (30 Μαρτίου 2011 10:52 μ.μ.)

    ΟΚ!
    Δεν θα διαφωνήσω σε αυτό που γράφεις:
    Είναι πολύ μεγάλο λάθος να κατηγορεί κανείς την ΚΟΕ για «καπέλωμα» πρωτοβουλιών ΤΗΣ

    Να το ξεκαθαρίζατε από την αρχή, ότι φτιάχνεται το μαγαζάκι σας, για να μην χάνουμε τζάμπα το χρόνο μας! Αλλά στην πρόσκληση άλλα λέγατε, μπας και τσιμπήσει κανένας ψιλομαλάκας και τον βάλετε στο "μαντρί"! Όμως, δεν νομίζω να "τσίμπησε" κανένας και μείνατε μόνοι σας!

    Υ.Γ. Όταν πάνω από 10% του πληθυσμού της γης πιστεύει πως μεταξύ μας κυκλοφορούν εξωγήινοι, είναι λογικό να υπάρχουν ΚΟΕτζήδες που πιστεύουν ότι τέτοια καμώματα θα οικοδομήσουν την επαναστατική οργάνωσης του έθνους των Ελλήνων! Πόσοι αλλόφυλοι (π.χ. οικονομικούς μετανάστες) έχουν οργανωθεί στην ΚΟΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Εγώ λέω να δείτε λίγο τον "Εξάντα" και το "Πείραμα της Αργεντινής", για να δείτε τι συγκινεί το λαό (η εθνική υπερηφάνεια), πως ο λαός μπορεί και από μόνος του να κάνει πράγματα (αυτοδιαχείριση για να σώσει και την πατρίδα), πως η λέξη Αργεντινή τους ξεσήκωνε. Αυτό το λέω σε όσους το παίζουν αντιεθνικιστές (χωρίς καν να ξέρουν τι είναι αυτό) και δεν συμμαζεύεται. Μάλλον γι' αυτό η Αριστερά έμεινε εκτός παιχνιδιού εκεί. Μάλλον τα έβλεπε ως εθνικιστικά όλα αυτά και είναι εξαφανισμένη. Όσοι νομίζετε ότι η παγκοσμιοποίηση έλυσε το εθνικό ζήτημα και κατάργησε τα έθνη - κράτη είστε βαθειά νυχτωμένοι ή ζείτε σε άλλον πλανήτη, έτσι απλά.
    Οι Λατινοαμερικανές χώρες που έδιωξαν κλωτσηδόν το ΔΝΤ και εθνικοποίησαν ξανά τη δημόσια περιουσία που είχε ξεπουληθεί στους ιδιώτες το έκαναν στο όνομα του Λαού και της Πατρίδας. Όλα τα άλλα είναι αστικές αμπελοφιλοσοφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @redteam

    μου φαίνεται πως τον μόνο "διεθνισμό" που αντιλαμβάνεσαι, είναι μάλλον αυτός, που εκφράζει το παρακάτω τραγούδι, σε εκτέλεση από χορωδία της ΠΠΣΠ:

    Έχει η Ελλάδα Μπελογιάννηδες πολλούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πάλι είσαι οφσάιντ ΕΟΣ! Βιάζεσαι πολύ και δεν καλύπτεσαι και το βλέπει ο λάινσμαν και το δίνει :-).

    Διαβάζω από τα credits του τραγουδιού στο λινκ που μας έστειλες:

    «Ένα σπάνιο τραγούδι, ελληνική μελοποίηση του ποιήματος του Αλβανού Μωϋσή Ζαλόσνια, αφιερωμένο στο Νίκο Μπελογιάννη».

    Και Αλβανός και Μωυσής κιόλας, αν εννοείς :-)

    Τι οφσάιντ! Σχεδόν αυτογκόλ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @ Raindog
    Ξέρεις πόσους "Σώκρατες" έχει η Βραζιλία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Η απάντηση του Φρίντριχ Ενγκελς στους μπλανκιστές το 1834:
    "Οι 33 μπλανκιστές είναι κομμουνιστές γιατί φαντάζονται, πως μια και θέλουν να υπερπηδήσουν τα ενδιάμεσα στάδια και τους συμβιβασμούς, είναι εν τάξει η δουλειά και πως αν η μάχη "αρχίσει" αυτές τις μέρες – πράγμα που το πιστεύουν απόλυτα – και η εξουσία πέσει στα χέρια τους, τότε μεθαύριο "θα εφαρμοστεί κιόλας ο κομμουνισμός". Συνεπώς αν δεν μπορούν να το κάνουν αυτό αμέσως, τότε θα πει πως δεν είναι κομμουνιστές. Τι παιδική αφέλεια να ανάγουν την ανυπομονησία τους σε θεωρητικό επιχείρημα!"
    Και η επιμονή του Λένιν που ακόμα δεν κατάφερε να γίνει πραγματικότητα:"…έχουμε κάθε λόγο να ελπίζουμε ότι το διεθνές κομμουνιστικό κίνημα θα γιατρευτεί γρήγορα και ολοκληρωτικά από την παιδική αρρώστια του "αριστερού" κομμουνισμού."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Για λέγε, για λέγε...

    (μόνο να μην είναι σαν τα ανέκδοτα του Στάθη στο Ράδιο Αρβύλα. Τέτοια ώρα και με τον πονοκέφαλο που έχω δεν θα το αντέξω).

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @redteam

    Τι θέλεις να πεις με τα τσιτάτα που παραθέτεις και δεν το λες με δικά σου λόγια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ότι ο αριστερισμός είναι ανίατος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Πράγματι!

    Ακόμα και αν πάρει το "φάρμακο" του με πατριωτισμού , παραμένει τοιούτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ